tisdag 10 augusti 2010

Favorit i repris

Nu är det dags! Att börja tänka vasan, träna för vasan och peppa för vasan. Det hela började någon gång under förra året. Jag minns inte helt men tror att det var över ett par glas rött som planer började smidas. Jag hade då inte stått på laggarna sedan grundskolan men jag och S var överens om att det är bra att ha mål med träningen. Det kunde ha slutat med mycket snack och lite verkstad, men det införskaffades ny utrustning och efter många svettiga pass i skidspåret så stod vi så där på startlinjen. Vi hade dessutom värvat två åkare (att båda var snabbare än både mig och S är något vi bjuder på. Den ena har spelat handboll i elitserien så annat hade varit skandal, eller hur J?) Dåliga spår, halvdåligt väder, mycket folk men med en väldig massa vilja så lyckades vi riktigt bra. Och, redan i bilen på väg hem slöt vi en pakt att detta skulle upprepas redan i år.

Bra boende i hyrt hus. Självklart testades all utrustning kvällen innan.


Vallning av skidorna. Män arbetar, kvinnor tittar på och låtsas lära sig för att klara sig själv nästa gång...


Sista finishen

2 kommentarer:

  1. Ja, jag är imponerad! Och ser fram emot årets rapport!

    SvaraRadera
  2. Har längtat varenda dag efter att få göra om det. Funderar på blå eller gul valla i år. Kalla mig Lill-Gunde.

    SvaraRadera