söndag 22 augusti 2010

ABC

Jag hakar på denna nygifta bloggerska och bjuder er på ett litet ABC om mig...

Alkohol: Är svag för goda viner.
Allergi: Inga kända. Vid ett tillfälle fick jag dock en allergisk reaktion av ett glitterläppglans och läpparna svullnade. Fick då en seriös komplimang om att jag hade sexiga läppar…
Armhävningar: Jobbigt men ger snabbt resultat så man orkar några till.
Blyg: Nej, men har svårt för att shitchatta med människor jag inte känner.
Beroende av: Proiscutto, nära och kära, mitt hem och chips.
Betyg: Inte så bra som de borde har varit.
Blir glad av: All form av kärlek.
Bor: I Örebro.
Dagbok: Ingen ännu, men har i flera år tänkt att jag ska köpa en årsdagbok där jag ska föra anteckningar om väder och trevliga händelser.
Djur: Hade tidigare kaninerna Stina och Tina men får numera nöja mig med att klappa på svärmors Alma och brorsans Kajsa.
Drömmer: Om ett fint hus.
Dåliga sidor: Ibland för noggrann och obotlig tidsoptimist.
Ekonomi: Kan alltid bli bättre.
Familj: Mamma, pappa, storebror med familj och så min T.
Favoritdryck: Kranvatten.
Festar: Roas sällan av det numera.
Flyttat: Från Lindesberg till Umeå och därefter till Örebro.
Fobi: Inte fobi kanske, men jag är mörkrädd.
Foto: Är imponerad av alla duktiga amatörfotografer och önskar att jag någon gång kommer äga en riktigt bra kamera.
Född: 1983.
Gillar: Inredningstidningar och mitt hem.
Graviditet: Förhoppningsvis i framtiden.
Gråter: Allt lättare. En gång grät jag så mycket på ett bröllop att en kille frågade om det hade hänt något…
Gör dagligen: Dagdrömmer, kollar facebook och pussas.
Hatar: Att tiden går för fort och att bädda rent i sängen.
Hypokondriker: Kortare stunder.
Intressen: Träna, mat, baka, umgås och inredning.
Jobb: Ungdomsutredare på socialtjänsten.
Kaffe: Ska jag aldrig börja dricka.
Kamera: Olympus.
Kläder: Försöker att rensa bland allt men det är svårt eftersom allt troligtvis kan komma till användning vid något tillfälle i framtiden.
Kompisar: Dom bästa.
Länder jag besökt: Kina, Nya Zeeland, Australien, USA, Thailand, Spanien
Längd: 171 cm.
Mobil: Nokia.
Motto: Var dig själv, alla andra är redan upptagna.
Musik: Kan nog inte leva utan musik.
Musikalisk: Sjunger men är inte säker på att man är musikalisk för det.
Märkeskläder: Lägger hellre pengarna på annat.
Naglar: Korta och ofta röda.
Politik: Tyvärr inte så intresserad trots att det berör mig.
Rakning: Japp.
Rädslor: Att förlora de jag älskar.
Saknar: Just nu min brorson.
Samlar: Bakböcker och goda recept.
Sjukdomar: Inga.
Ska göras: Sy ett draperi till skafferiet, verkar aldrig bli av.
Smeknamn: Ska inte återuppväckas och spridas...
Sol: Är skönt i lagom mängd. Längtar nu efter höstsol.
Sover: Oftast som en stock. Kvällstrött och morgonpigg.
Talang: Skulle väl i sånt fall vara att jag är rätt ok på att formulera mig i skrift.
Telefonbok: Måste jag använda.
Tränar fysiskt: Japp. Saknar dock världens bästa IKSU.
Tränar psykiskt: Dålig på det och borde bli bättre.
Utbildning: Socionom.
Vikt: Runt 60 pannor.
Äcklas av: Folk som klipper eller filar naglarna offentligt, håll er på badrummet.
Äter: Det mesta, älskar mat.

Trevlig söndag fina vänner

2 kommentarer:

  1. ROLIGT! Jag berättade faktiskt för vederbörande att det där med läpparna var en allergisk reaktion i lördags på kräftisen, han blev besviken... :)

    SvaraRadera
  2. Det här va ju kul!

    SvaraRadera